Strinjam se
Portal CZK.si uporablja piškotke, ki si jih lahko podrobneje ogledate tukaj.
- session cookie: izbira jezika, normalno delovanje strani, poteče takoj ob zaključku seje in se v skladu z GDPR naloži tudi brez privolitve,
- google analytics: statistika obiska, se ne naloži brez privolitve,
- test cookie: preveri, če imate piškotke sploh omogočene, v nasprotnem primeru niti ne kaže tega opozorila
Prijava





V primeru težav s spletno stranjo vas
prosimo, da kontaktirate info@czk.si.
Registracija



[?]

PrijavaENGSLO
Prijava
Nazaj
obvestilo
Odprti smo! gostuje na Norveškem
9. oktober 2019
Ključne besede:

oblikovanje

Razstava sodobnega slovenskega oblikovanja Odprti smo!, ki smo jo s Centrom za kreativnost predstavljali na Milano Design Week letos aprila in ponovno septembra v Parizu, na sejmu Maison et Objet, zdaj gostuje še v norveški prestolnici.

Razstavo smo pripravlili na vabilo predsednikovega kabineta ob obisku predsednika države, g. Boruta Pahorja pri norveškem kralju Haraldu V. Razstavo smo odprli v prostorih Kunsthall Oslo v sredo, 6. novembra 2019. Na odprtju sta bila prisotna tudi predsednik Republike Slovenije in norveški kralj Harald V. Razstava bo na ogled v Oslu do 22. novembra 2019. Dogodek je nastal v sodelovanju z Veleposlaništvom Republike Slovenije v Kopenhagnu in Spirit Slovenija.

Ob odprtju razstave je poslovna vodja programa Centra za kreativnost, Mika Cimolini, povedala, da s tem dogodkom razstavo v takšni obliki zaključujejo, saj so že objavili poziv oblikovalcem oz. kreativcem za sodelovanje na razstavi, ki jo bodo naslednje leto ponovno predstavili v okviru razstave Ventura Future v BASE na ulici Tortona v Milanu. Interes za slovensko oblikovanje pa se pojavlja tudi v drugih državah, saj dobivajo že nova povabila za predstavljanje. »Z uspehom razstave sem zelo zadovoljna, saj je prav ta zadnja predstavitev v Oslu dokaz, da slovensko oblikovanje lahko postane mednarodno prepoznano. Bili smo opaženi v Milanu, ponovno v Parizu, z razstavo v Oslu, pa smo navdušili predvsem norveško kraljico Sonjo, s tem pa posledično tudi norveško ljudstvo. Imela sem namreč to čast, da sem lahko kralja in kraljico peljala po razstavi v družbi slovenskih oblikovalcev,« dodaja Cimolini. 

Norveška kraljica Sonja je ob obisku veliko spraševala, saj je tudi sama grafična umetnica. V pogovoru je dejala, da je umetnost demokratična in da je pomembno, da že od otroštva ne gojimo samo zgodovinsko-umetniškega znanja, temveč tudi ročno izražanje, taktilnost in materialnost, saj to pomembno vpliva na naše dojemanje sveta. V tem smislu se je najbolj zanimala za to, kako so objekti na razstavi narejeni, iz kakšnih materialov so, predvsem pa jo je prepričal filc in možnosti recikliranja plastike v netkane tekstile, ki jih lahko ponovno oblikujemo v predmete. Tako je bila zelo navdušena nad stolom Nicoless, ki ga proizvaja Donar, oblikoval pa ga je Primož Jeza, ter nad lestencem Gravita, ki ji ga je predstavil Matej Štefanac.

Otvoritve so se udeležili Matej Štefanac, Srđan Nađ, Primož Jeza, Katjuša Kranjc in Rok Kuhar ter seveda Jan Jagodič in Martin Košir iz Kabineta 01, ki so oblikovali celotno postavitev. Srđan Nađ je komentiral, da so »mednarodne razstave, kot je ta v Oslu, pomembne za slovensko oblikovanje in podjetništvo nasploh. Razstava bo nedvoumno pripomogla k temu, da prepričamo slovenska podjetja, da je kakovostno oblikovanje nujno za prepoznavnost in tržni uspeh izdelka. Poleg tega razstava kaže, da imamo v Sloveniji ogromno kakovostnega, ampak slabo angažiranega oblikovalskega kadra.«

Matej Štefanec je strnil vtise o razstavi in pomenu mednarodnih predstavitev:

»V veliko čast si štejem, da sem dobil priložnost kralju in kraljici Norveške, ter našemu predsedniku, osebno predstaviti svoje izdelke. Dogodek nedvomno spada med tiste posebne trenutke, ki bodo v spominu ostali še dolgo. Predstavitev pomeni pa tudi zelo dobro tudi promocijo v skandinavskih državah, ki za naše produkte predstavlja pomembno izvozno destinacijo. Predstavitev na mednarodnem parketu je za vsakega samostojnega oblikovalca ali podjetje zelo pomembna. Tovrstne priložnosti so za ohranjanje slovenskega oblikovanja danes bolj potrebne kot kadarkoli prej, saj je je slovensko oblikovanje v finančnem smislu zelo podhranjena disciplina in prevečkrat prepuščena sama sebi. V oblikovanju je potrebno prepoznati nacionalni interes, ki bi moral v prihodnje igrati večjo vlogo v naši družbi in gospodarstvu. S selekcijo razstavljenih izdelkov, izbiro lokacij in nenazadnje grafično-scenografskim konceptom same razstave sem zelo zadovoljen. Menim, da so bili naši izdelki predstavljeni na visokem vsebinsko-vizualnem nivoju. «

Primož Jeza, oblikovalec stolov Nico Less ter zofe Ve, pa je ob tej priložnosti izrekel naslednjo pohvalo:"Z delom CZK smo v studiu izredno zadovoljni. Kurirane razstave so po našem mnenju edine kredibilne predstavitve slovenskega oblikovanja, ki so tako ali drugače financirane z javnimi sredstvi. Posebej nas veseli tudi viden napredek v komunikaciji s strokovno in laično javnostjo. Mogoče bi si lahko želeli le kakšno objavo več v aktualnem strokovnem revijalnem tisku.Vsekakor je bil poseben uspeh realizacija razstave We're Open v galeriji Kunsthall v Oslu. Redek, a posebej vzpodbuden dogodek, kjer se je gospodarska in politična delegacija RS na nek način predstavljala tudi skozi naša dela. Odličen in smiselni koncept. Upajmo, da s ponovitvami."

Srđan Nađ: "Mednarodne razstave kot je ta v Oslu so pomembne za slovensko oblikovanje in podjetništvo. Razstava bo nedvoumno pomagala pri prepričevanju slovenskih podjetij, da je kakovostno oblikovanje nujno za prepoznavnost in tržni uspeh izdelka. Poleg tega razstava lepo kaže, da imamo v Sloveniji ogromno kakovostnega, ampak slabo angažiranega oblikovalskega kadra." 

Jan Jagodič iz Kabinet 01, ki so oblikovali razstavo pa je menil:"da je bil obisk dober za prepoznavnost slovenskega oblikovanja v Skandinaviji za katero vemo, da ima izredno razvit renome lastnega oblikovanja. Večina slovenskih izdelkov, ki so predstavljeni, ima veliko atributov skandinavskega oblikovanja, kar bi znalo pritegniti tudi kupce iz severa. Pojaviti se tam v kontekstu muzeja umetnosti, v povsem novem predelu mesta Barcode Project, je vsekakor dober potencial, da izdelke kdo vidi."

»V imenu Centra za kreativnost in MAO se zahvaljujemo ambasadorju in celotni ekipi ambasade na Norveškem za premišljeno zasnovan program predstavitve Slovenije na Norveškem, saj so predstavili možnosti sodelovanja med obema državama na področju znanosti, tehnologije, oblikovanja in arhitekture, podjetništva, pa tudi trajnostnega razvoja. Počaščeni smo, da je razstava Odprti smo! lahko del te zgodbe,« je še dodala Mika Cimolini.

Na razstavi so se predstavili naslednji oblikovalci in blagovne znamke: Asobi / Tokio, Domen Gregorič / AKLIH, Studio Primož Jeza / Donar, Ivana Blaž in Nina Mršnik / Kobeiagi Kilims, Janez Mesarič, Mashoni Design Studio / Intra Lighting, Ribrand / Janža Dolinšek JNŽ+Naca Kraca / Rokodelski center Ribnica, Jana Mršnik / BelaBela, Raketa / Pikka, Andraž Šapec / Donar, SADAR+VUGA, Tilen Sepič, Matej Štefanac, David Tavčar, Maechtig Vrhunc Arhitekti, Ines Kavčič, Atelje Mali.