Strinjam se
Portal CZK.si uporablja piškotke, ki si jih lahko podrobneje ogledate tukaj.
- session cookie: izbira jezika, normalno delovanje strani, poteče takoj ob zaključku seje in se v skladu z GDPR naloži tudi brez privolitve,
- google analytics: statistika obiska, se ne naloži brez privolitve,
- test cookie: preveri, če imate piškotke sploh omogočene, v nasprotnem primeru niti ne kaže tega opozorila
Prijava





V primeru težav s spletno stranjo vas
prosimo, da kontaktirate info@czk.si.
Registracija



[?]

PrijavaENGSLO
Prijava
Nazaj
bienale
Projektu BIO 26 velika nagrada Brumen
23. oktober 2019
Ključne besede:

oblikovanje

V Narodni galeriji so odprli pregledno razstavo 9. bienala Brumen in podelili nagrade za odlično slovensko oblikovanje Brumen, najvišja strokovna oblikovalska odlikovanja na nacionalnem nivoju. Podeljuje jih Fundacija Brumen, organizacija, ki se že 16 let zavzema za promocijo kakovostnih vidnih sporočil in ozaveščanje javnosti o njihovem pomenu. 

Žirija je v 7 kategorijah podelila 31 nagrad, veliko nagrado Brumen pa je prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26| Skupno znanje. Žirija je v ločenih kategorijah nagradila identiteto projekta in infografike, ki so s slednjo "neločljivo povezane in prevprašujejo mejo med informacijsko vrednostjo ter likovno izraznostjo. Identiteta bienala nemudoma ujame pozornost. Ko jo enkrat ima, ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka, do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja. Zasnova, ki deluje na različnih kanalih in aplikacijah, nima ene same nosilne podobe, temveč je fleksibilna, domiselna in učinkovita," je odločitev utemeljila žirija.

"Ne verjemi takoj in dvakrat preveri"
Oblikovalski studio Ljudje, ki stoji za podobo BIO 26 – festivala v organizaciji Muzeja za arhitekturo in oblikovanje –, je namreč z vizualizacijami žalostnih, alarmantnih in vsakdanjih podatkov odgovoril na moto letošnjega BIO 26, skupno znanje, ki prevprašuje vlogo informacij in oblikovanja v sodobni družbi.

Pod krovno tematiko bienala spada tudi fenomen lažnih novic, s katerim se je Miha Artnak, vodja studia Ljudje, s projektom Fake Good News že ukvarjai. "Lažne novice so zanimiv fenomen, ki nas spremlja od začetka človeštva (sicer v obliki navadnih laži, 'telefončkov', propagande, teorij zarot ipd.). Danes pa nam v poplavi informacij in možnosti oglaševanja predstavlja resnejšo grožnjo in vprašanju resnice. Posrečil se mi je projekt, kjer sem naplahtal slovenske medije in imel intervjuje zaradi svoje laži. Žalostna ugotovitev pa sledi, da to počno korporacije in države vsak dan, da nas zmedejo in utišajo ter nam prodajo svoj produkt ali ideologijo," je povedal Artnak in dodal, da so z "vedrimi" infografikami, v katere so vključili pogosto zaskrbljujoče podatke o svetu, v katerem živimo, želeli podati preprosto sporočilo: "Ne verjemi takoj in dvakrat preveri."

Od razdiralnega informacijskega kaosa do ustvarjalnih zbirk znanja

26. bienale oblikovanja v Ljubljani, BIO 26| Skupno znanje, ki ga kurirata avstrijski kustos in kulturni producent Thomas Geisler ter pomočnica kustosa Aline Lara Rezende, želi z vključevanjem različnih vsebin, struktur in deležnikov najti nove načine, odkriti potenciale, predstaviti projekte ter raziskati koncepte in sisteme, s katerimi bi razdiralni informacijski kaos spremenili v ustvarjalne zbirke znanja. Pojem "skupno znanje" se nanaša na znanje, ki ga ljudje v določeni skupnosti imajo in si ga med seboj delijo, v širšem smislu pa tudi na njihovo razmišljanje in na to, kako izražajo svoje ideje, občutke in prepričanja. Poleg tega izraz "skupno znanje" nosi v sebi tudi idejo splošnega znanja skupnosti. 

BIO 26| Skupno znanje zajema kurirano razstavo v MAO, v katero bodo vključeni že obstoječi, tako zgodovinski kot sodobni projekti odmevnih imen, kot so Superflux, Carsten Nicolai, Dunne & Raby, Otto Neurath, Orson Welles, Viktor Papanek, Forensic Architecture, Otl Aicher, priznani ustvarjalec infografik Jaime Serra, oblikovalca publikacij Mark Porter & Francesco Franchi in s tematiko neločljivo povezani Inštitut za kršitve patentov. 26. bienale oblikovanja s ponosom sodeluje z mednarodnimi partnerji, kot so ZKM | Center for Art and Media iz Karlsruheja v Nemčiji ter MU Eindhoven z Nizozemske. Obe instituciji se v okviru bienala predstavljata z zanimivima razstavama.

Poleg osrednje razstave bo v okviru BIO 26| Skupno znanje na ogled šest zmagovalnih projektov, izbranih v okviru oblikovalskega maratona, kjer so se multidisciplinarne skupine lotile izzivov, povezanih z institucijami za produkcijo in posredovanje znanja: to so Narodna in univerzitetna knjižnica, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Univerza v Ljubljani, Dom starejših občanov Fužine, Botanični vrt Univerze v Ljubljani in časopisna hiša Delo. Rezultati raziskovalnega dela zmagovalnih izzivov bodo na sedežih omenjenih institucij na ogled v okviru 26. bienala oblikovanja, BIO 26| Skupno znanje med 14. novembrom 2019 in 9. februarjem 2020 v Ljubljani. Otvoritev BIO 26 bo 14. novembra 2019!

Obrazložitev žirije ob podelitvi velike nagrade Brumen

Podoba BIO 26 je nemudoma pritegnila pozornost žirije in jo obržala v vseh krogih žiriranja. Med odkrivanjem plasti njene konceptualne in vsebinske zasnove je vsakič znova stopila v ospredje razprave žirije. Projekt je dobitnik nagrade v dveh ločenih kategorijah, Identitete in Informacijsko oblikovanje, in žirija ga je enoglasno izbrala za najboljše delo bienala. Člani žirije z veseljem izrekamo pohvalo in čestitke letošnjim prejemnikom velike nagrade Brumen: oblikovalskemu studiu Ljudje ter Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Ljubljana.

Seznam prejemnikov nagrad Brumen za Bienale oblikovanja BIO 26; celostna grafična podoba

naročnik: Muzej za arhitekturo in oblikovanje 

Miha Artnak, Ljudje, kreativno vodenje

Emil Kozole, Ljudje, likovno vodenje

Urška Stariha, Ljudje, oblikovanje

Zala Velkavrh, Ljudje, besedilo

Denis Adanalić, Ljudje, svetovanje

Vladimir Mićković, Ljudje, svetovanje

Klemen Ilovar, Ansambel, fotografija

Janez Klenovšek, fotografija

Jan Kikelj, svetovanje

Maja Brajnik, programiranje